Kotkan Jukolan sateinen yö
Paluu Jukolan yöhön Reilu kuukausi aikaa, kunnes on Kotkan Jukolan viesti. Sosiaalinen media tykittää viestejä Jukolasta, ja minulla alkaa kisakuume nousta. Yksi vuosi on jäänyt väliin, mutta nyt pitäisi löytää joukkue, jossa pääsisi kirmaamaan metsään. Aiemmin olen juossut niin sanotuissa kaveriporukoissa, mutta nyt yritän päästä oikein suunnistusseuran kilpajoukkueeseen. Olen ollut vuosia Rasti-Piikkiön (RaPi) jäsen, mutta en ole ollut aktiivisesti seuran toiminnassa mukana. Vastaan RaPi:n sähköpostiin, jossa pyydetään ilmoittautumaan mukaan Jukolaan – tosin olen viikon myöhässä. ”Olisiko vielä paikkaa johonkin joukkueeseen? Mikä tahansa osuus kelpaa” , kirjoitan. Matin vastaus tulee nopeasti: ”Valitettavasti kaikki joukkueet ovat jo täynnä.” Hmm... voi voi. Pitäisiköhän ilmoittautua suunnistajanpankkiin? Menee noin tunti, ja puhelimeen kilahtaa uusi sähköposti: ”Kolmosjoukkueessa on avautunut aloittajan paikka.” Ok, suostutaan – vaikka aloituksesta onkin huonoja muisto...